pátek 7. prosince 2012

Adventní Vídeň a nákupy v Pandorfu a Vídni


O víkendu jsme s manželem vyrazili do víru adventní Vídně. Hlavním důvodem byly skutečně vánoční trhy. Máme totiž takovou tradici, že každý rok jezdíme na adventní trhy k našim německy mluvícím sousedům. Mám strašně ráda tu atmosféru a všechny ty stánky si tak nějak víc vychutnám v cizině než u nás. Prahu miluju, ale její vánoční trhy mi nikdy kouzelné nepřišly. Možná je to tím, že je mám spojené s cizinci a předraženým zbožím, které je určeno právě hlavně pro cizince. V Německu nebo v Rakousku se na trhy vydávají i místní, to si myslím, že u nás moc není, alespoň ne v Praze.

Každopádně adventní Vídeň mě moc nenadchla. Jako město je fajn, ale vánoční atmosféra na mě nedýchala tak, jako v menších německých městech. Takže příští rok to vidím na Passov a Regensburg.

V plánu jsem ale neměla jen vídeňské památky, punče na trzích apod., ale i nákupy (jak jinak :-D). Začalo to už cestou do Vídně, kdy jsme se stavili v Designer Outlet Parndorf a oba s manželem jsme byli dost překvapení. Čekala jsem to velké, ale ne tak moc. Nečekala jsem, že to bude několik budov a že se bude převážně chodit venku. Na Parndorf jsme neměli moc času, což jsem věděla, takže jsem si vyhlídla už předem obchody, které mě zajímaly, a pak jsme se soustředili hlavně na ně. Pokud se tam někdy v budoucnu chystáte, tak doporučuji akci na celý den. Překvapilo mě, že je Parndorf stejně daleko od Bratislavy jako od Vídně.

Z obchodů mě zajímala hlavně Prada, Gucci, Burberry, Michael Kors a nějaká parfumerie. Ne že bych v těchto luxusních obchodech měla v plánu něco kupovat... Spíš mě zajímalo, co se dá u těchto drahých značek nakoupit v outletu a za kolik. V Pradě bych si určitě vybrala, ale pro tentokrát jsem kabelku za 510 euro oželela :-D. V Burberry a v Gucci mě nic nezaujalo. U kabelek jsem naopak konstatovala, že se moc neliší od padělků, které vídám prodávat, když jsme u moře na dovolené. Nadchly mě ale kabelky od Michaela Korse, nebyly ani tak moc drahé. Tak třeba příště... Z obchodů, co jsme stihli projít, jsem byla opravdu nadšená. Ale nemyslím si, že je výhodné nakupovat tam všechno. Některé značky tam mají skvělé ceny, u některých mi už tak super výhodné nepřišly.

A co jsem si z outletu tedy přivezla? Svou první rtěnku MAC, je z limitované kolekce Hey, Sailor! Dál v mých sítích uvízl jednoduchý modrý svetr z Manga a hnědý pásek ze silné gumy. Vybrala jsem si tam i dárek k Vánocům – hnědé hodinky Fossil.

Nakupovala jsem i ve Vídní, ale bohužel (nebo spíš pro moji drahou polovičku bohudík) mají o víkendu otevřeno jen v sobotu, a to do 18 hod. Ale stačila jsem si toho pořídit docela dost.

Obchod, do kterého jsem musela zamířit, byl Forever 21. Hodně jsem o něm slyšela, ale nikdy v něm nebyla. Přišel mi docela zajímavý a pořídila jsem si tam dva zlevněné svetry, na které navíc platila akce 1+1 zdarma, takže jsem zaplatila jen jeden. Přihodila jsem k nim ještě náušnice. Další z obchodů, který mě velice zajímal, byl American Appearel. Ten mi ale přišel strašně předražený a zboží v něm hodně redukované. Nevybrala bych si tam nic a pokud něco přece, tak bych za to nedala ty peníze. Ale přece jen mě tam něco zaujalo – fosforový lak na nehty. Lak, který ve tmě opravdu svítí. Ovšem funguje na principu fosforových věcí , a proto se nejdřív musí nasvítit. Ale pak fakt září!

Další poznatek, který jsem si přivezla, je to, že se už u některých obchodníků nevyplatí nakupovat zboží, které mají i u nás, v cizině. Hodnota eura a koruny se tak nějak sjednotila, takže některé věci mě vyšly ve Vídni dokonce i dráž, než by stály u nás (například šperky od Pandory, H&M).

Mé kosmetické úlovky pohromadě.
Pokus o zachycení laku za tmy

Limitka od Essence Home Sweet Home, kterou měli v Rakousku už ve výprodeji... A u nás ještě nebyla (pokud vůbec bude). O tvářence bude samostatný článek
Rtěnka MAC, která má úžasné balení
Forever 21

Forever 21

Forever 21

Neonkám jsem věrná i v zimě!
skinny "plísňáče" ze ZARY



Také vám v cizině tak nějak víc chutná? Tak to jsme na tom stejně. Ale zkusila jsem tam bubble tea u McDonalda a byl to docela průser. Vůbec nevěděli, jak ho vlastně připravit a namarkovat (měla jsem pocit, že jsem první, kdo si ho tam kdy dal :-DDD). Navíc je podezírám, že do něj vůbec nedali čaj, jen jahodový sirup, vodu a kuličky. Oběd jsme si dali na Nachtsmarku, což je trh se spoustou různých druhů jídla z celého světa. Zašli jsme do nějaké japonské restaurace a já si dala tu jejich velikou polévku s nudlemi, kokosovým mlékem a plody moře. Ale to byly skutečně plody moře, žádné zmražené mini krevetky! A byla vynikající! Nakonec jsem zkusila i pravý asijský bubble tea, a jak prohlásil manžel – připadal mu nějak méně umělý než u nás :-D. Nemohl chybět ani pravý dort Sacher přímo v jeho kolébce – v hotelu Sacher. Vystáli jsme si na něj sice frontu, ale dala jsem si ho s pomerančovým punčem a bylo to božské!


polévka


originál sacher
Krásné Vánoce!
Z trhů si vozím ty jejich krásné hrníčky, navíc je každý rok aktualizují a mění!



Žádné komentáře:

Okomentovat