pátek 7. prosince 2012

Adventní Vídeň a nákupy v Pandorfu a Vídni


O víkendu jsme s manželem vyrazili do víru adventní Vídně. Hlavním důvodem byly skutečně vánoční trhy. Máme totiž takovou tradici, že každý rok jezdíme na adventní trhy k našim německy mluvícím sousedům. Mám strašně ráda tu atmosféru a všechny ty stánky si tak nějak víc vychutnám v cizině než u nás. Prahu miluju, ale její vánoční trhy mi nikdy kouzelné nepřišly. Možná je to tím, že je mám spojené s cizinci a předraženým zbožím, které je určeno právě hlavně pro cizince. V Německu nebo v Rakousku se na trhy vydávají i místní, to si myslím, že u nás moc není, alespoň ne v Praze.

Každopádně adventní Vídeň mě moc nenadchla. Jako město je fajn, ale vánoční atmosféra na mě nedýchala tak, jako v menších německých městech. Takže příští rok to vidím na Passov a Regensburg.

V plánu jsem ale neměla jen vídeňské památky, punče na trzích apod., ale i nákupy (jak jinak :-D). Začalo to už cestou do Vídně, kdy jsme se stavili v Designer Outlet Parndorf a oba s manželem jsme byli dost překvapení. Čekala jsem to velké, ale ne tak moc. Nečekala jsem, že to bude několik budov a že se bude převážně chodit venku. Na Parndorf jsme neměli moc času, což jsem věděla, takže jsem si vyhlídla už předem obchody, které mě zajímaly, a pak jsme se soustředili hlavně na ně. Pokud se tam někdy v budoucnu chystáte, tak doporučuji akci na celý den. Překvapilo mě, že je Parndorf stejně daleko od Bratislavy jako od Vídně.

Z obchodů mě zajímala hlavně Prada, Gucci, Burberry, Michael Kors a nějaká parfumerie. Ne že bych v těchto luxusních obchodech měla v plánu něco kupovat... Spíš mě zajímalo, co se dá u těchto drahých značek nakoupit v outletu a za kolik. V Pradě bych si určitě vybrala, ale pro tentokrát jsem kabelku za 510 euro oželela :-D. V Burberry a v Gucci mě nic nezaujalo. U kabelek jsem naopak konstatovala, že se moc neliší od padělků, které vídám prodávat, když jsme u moře na dovolené. Nadchly mě ale kabelky od Michaela Korse, nebyly ani tak moc drahé. Tak třeba příště... Z obchodů, co jsme stihli projít, jsem byla opravdu nadšená. Ale nemyslím si, že je výhodné nakupovat tam všechno. Některé značky tam mají skvělé ceny, u některých mi už tak super výhodné nepřišly.

A co jsem si z outletu tedy přivezla? Svou první rtěnku MAC, je z limitované kolekce Hey, Sailor! Dál v mých sítích uvízl jednoduchý modrý svetr z Manga a hnědý pásek ze silné gumy. Vybrala jsem si tam i dárek k Vánocům – hnědé hodinky Fossil.

Nakupovala jsem i ve Vídní, ale bohužel (nebo spíš pro moji drahou polovičku bohudík) mají o víkendu otevřeno jen v sobotu, a to do 18 hod. Ale stačila jsem si toho pořídit docela dost.

Obchod, do kterého jsem musela zamířit, byl Forever 21. Hodně jsem o něm slyšela, ale nikdy v něm nebyla. Přišel mi docela zajímavý a pořídila jsem si tam dva zlevněné svetry, na které navíc platila akce 1+1 zdarma, takže jsem zaplatila jen jeden. Přihodila jsem k nim ještě náušnice. Další z obchodů, který mě velice zajímal, byl American Appearel. Ten mi ale přišel strašně předražený a zboží v něm hodně redukované. Nevybrala bych si tam nic a pokud něco přece, tak bych za to nedala ty peníze. Ale přece jen mě tam něco zaujalo – fosforový lak na nehty. Lak, který ve tmě opravdu svítí. Ovšem funguje na principu fosforových věcí , a proto se nejdřív musí nasvítit. Ale pak fakt září!

Další poznatek, který jsem si přivezla, je to, že se už u některých obchodníků nevyplatí nakupovat zboží, které mají i u nás, v cizině. Hodnota eura a koruny se tak nějak sjednotila, takže některé věci mě vyšly ve Vídni dokonce i dráž, než by stály u nás (například šperky od Pandory, H&M).

Mé kosmetické úlovky pohromadě.
Pokus o zachycení laku za tmy

Limitka od Essence Home Sweet Home, kterou měli v Rakousku už ve výprodeji... A u nás ještě nebyla (pokud vůbec bude). O tvářence bude samostatný článek
Rtěnka MAC, která má úžasné balení
Forever 21

Forever 21

Forever 21

Neonkám jsem věrná i v zimě!
skinny "plísňáče" ze ZARY



Také vám v cizině tak nějak víc chutná? Tak to jsme na tom stejně. Ale zkusila jsem tam bubble tea u McDonalda a byl to docela průser. Vůbec nevěděli, jak ho vlastně připravit a namarkovat (měla jsem pocit, že jsem první, kdo si ho tam kdy dal :-DDD). Navíc je podezírám, že do něj vůbec nedali čaj, jen jahodový sirup, vodu a kuličky. Oběd jsme si dali na Nachtsmarku, což je trh se spoustou různých druhů jídla z celého světa. Zašli jsme do nějaké japonské restaurace a já si dala tu jejich velikou polévku s nudlemi, kokosovým mlékem a plody moře. Ale to byly skutečně plody moře, žádné zmražené mini krevetky! A byla vynikající! Nakonec jsem zkusila i pravý asijský bubble tea, a jak prohlásil manžel – připadal mu nějak méně umělý než u nás :-D. Nemohl chybět ani pravý dort Sacher přímo v jeho kolébce – v hotelu Sacher. Vystáli jsme si na něj sice frontu, ale dala jsem si ho s pomerančovým punčem a bylo to božské!


polévka


originál sacher
Krásné Vánoce!
Z trhů si vozím ty jejich krásné hrníčky, navíc je každý rok aktualizují a mění!



1 komentář:

  1. Tak do Primarku do Vídně bych se hrozně ráda podívala, ale asi to teď prostě nepůjde. Primark je strašně super, když chceš ušetřit na oblečení, ale myslím si, že je tu i docela dost dobrá alternativa. Respektive za pomoci různých nástrojů jako je třeba tento se dá nakoupit i v ČR docela levně.

    OdpovědětVymazat