čtvrtek 5. dubna 2012

Co mám ráda


Snad každý jsme na něčem závislí, otázka je na čem a jak moc je ta závislost vážná! Já samozřejmě budu psát o neškodných závislostech (i když ty, o kterých se teď zmíním, pro štíhlou linii moc neškodné nejsou :-D).

1. Bubble Tea

Mojí nejnovější závislostí, která vznikla před Vánoci, je bubble tea (dnes už asi dost profláklý nápoj). Dozvěděla jsem se o něm na jednom z blogů a následně zjistila, že Tea One otevírá jednu ze svých poboček přímo v centru na Václaváku! Do Sapy bych tento nápoj určitě ochutnat nejela, protože tam běžně (vlastně vůbec) nejezdíme. A nedávno otevřeli svůj stánek i v Palladiu! Mají tři velikosti – S, M, L (59,- 69,-79,-) a pokud si koupíte M nebo L, tak dostanete razítko a za 10 razítek máte nápoj podle vlastního výběru zdarma. 

Pro ty, co neví, tak Bubble tea pochází z Koree a je to různě ochucený čaj (v Tea One mají i jogurt, koktejl a ledovou tříšť) buď s mlékem nebo bez, s ochucenými želatinovými kuličkami nebo želatinovými kousky. Já čaj moc nemám ráda, ale obrázek i popis se mi moc líbily, tak jsem si řekla, že to zkusím. No a zamilovala se do toho. Jako čaj to totiž naštěstí vůbec nechutná! Já jsem si oblíbila příchuť taro-kokos s originál tapioca kuličkami (chutnají trochu jako pendrek) a nebo se želé z lichi. V zimě jsem si to dávala dokonce teplé (také výborné) a už se těším až v létě ochutnám ledovou tříšť.

V nadšení jsem tam zatáhla i manžela a mámu, ale ani jeden z toho moc odvázaný nebyl. Takže ne každému musí bubble tea chutnat.

Další firmou s bubble tea, o které vím a která je dostupná z centra Prahy je Tapi Tea v nákupním centru Harfa. Mají tam sice menší výběr než v Tea One, ale chuťově je také dobrý. Já se do Harfy nedostanu tak často, proto víc chodím do centra. Ale pracovat nebo bydlet někde v okolí, tak jsem tam pořád.

Bubble tea jsem zahlédla i v nějakém kafé-fresh štávy-apd. okénku ve vestibulu metra Můstek, vstup z Vodičkovy ulice, ale zatím jsem neměla odvahu to tam zkusit. A asi to riskovat nebudu, když jen o kousek dál je už osvědčený Tea One.

2. Fresh juice

Další závislost je trochu zdravější a to jsou freshe, čili čerstvě vymačkané šťávy. Mám věrnostní kartičky, kde se dá, a pečivě sbírám body, razítka nebo slevy. Já sem napíšu o třech mnou oblíbených a mnou navštěvovaných. V Praze jich je samozřejmě víc.

Tuhle lahůdku jsem objevila přes čtyřmi lety, kdy byla jedna provozovna kousek od mé bývalé práce a spolu s těhotnou kamarádkou, bažící po zdravé stravě, jsme tam chodily skoro každý den cestou z oběda.

Nejčastěji chodím do Mangaloo. Jejich šťávy mi chutnají nejvíc a nejdu je přesně v místech, kde se nejvíce pohybuji (na Národní třídě a na Andělu). V Novém Smíchově mají dokonce i salatérii s výbornými a dost netradičními saláty. Nemám nejoblíbenější kombinaci ovoce nebo zeleniny. Dávám si prostě to, na co mám zrovna chuť, i když mám pár favoritů, které si dávám častěji.

Další oblíbenou džusárnou je DanTeFresh v obchodním domě Kotva. Mají tam úplně jiné a originální kombinace, než jinde. Jen se do Kotvy bohužel také nedostanu tak často.

A poslední, kam občas zajdu je Frutisimo. Sem chodím spíš jen když jdu okolo v Myslbeku nebo ve Fénixu na Vysočanský a vím, že se do jiného freshe nedostanu. I když nevím, jak je to možné, šťavy odsud mi chutnají nejméně...

3. Zmrzlina

Zmrzlinu miluji odmalička. Nejlepší je samozřejmě v Itálii. Jsem schopná slupnut tři jejich kopce a nedělá mi to nejmenší problém. Dřív jsem byla hodně konzervativní a dávala si jen kombinace čokoláda-jahoda-stracciotela, ale teď už různě experimentuji s chutěma.

Ale co si budeme povídat, Itálie je daleko a já stejně na letní dovolenou preferuji Řecko (tam se dá také sehnat dobrá zmrzlina), takže jaké jsou mé varianty v Praze?

Klasikou je Ovocný Světozor, který už není jen v pasáži Světozor, ale rozrostli se po celé Praze. Nejradši mám kombinaci točené míchané (jahodovo-banánové) zmrzliny s čokoládovou polevou a nějakým ovocem (mám dva oblíbené poháry a ty střídám podle chuti). A samozřejmě nesmí chybět šlehačka. Pokud tam někdy zavítáte, tak si všimněte, že jejich šlehačka má prostě výbornou chuť a chutná jinak než šlehačky jinde. Ovocný Světozor je prostě klasika, do které jsem chodila už někdy v devíti letech, když ještě sídlila na Arbesově náměstí.

Druhou zmrzlinárnou, ta se ale chutí vyrovná té italské, je Café Angelato v Rytířské ulici. Jejich zmrzlina se nedá popsat, ta se musí ochutnat! A není ani drahá! Navíc si ji vyrábí opravdu sami, takže pistáciová je fakt z pistácií a mají různé příchuti měsíce a nyní i Aprílové čtvrtky (např. avokádová, okurková zmrzina). Prostě božská zmrzlina u které po ochutnání prvního sousta začínam skoro blahem chrochtat.


Tak to byly mé malé závislosti 1. Mám jich víc, tak třeba bude i dvojka, trojka...atd.

Žádné komentáře:

Okomentovat